Program and public policy

  • May-24-23

    This report was developed by the National Collaborating Centre for Healthy Public Policy (NCCHPP).

    Health in All Policies (HiAP) is formally defined as: “an approach to public policies across sectors that systematically takes into account the health implications of decisions, seeks synergies, and avoids harmful health impacts in order to improve population health and health equity” (World Health Organization [WHO] & Finland Ministry of Social Affairs and Health, 2014, p. 7, 2014, p. 7). This approach comes with unique goals and mandates dependent on the specific national and subnational policy contexts in which it is developed.

    As an outgrowth of the interest in HiAP expressed by participants at a pan-Canadian event organized by the...

  • May-24-23

    Ce rapport a été préparé par le Centre de collaboration nationale sur les politiques publiques et la santé (CCNPPS).

    La Santé dans toutes les politiques (SdTP) est définie formellement comme étant : « une approche intersectorielle des politiques publiques qui tient compte systématiquement des conséquences sanitaires des décisions, qui recherche des synergies et qui évite les conséquences néfastes pour la santé afin d’améliorer la santé de la population et l’équité en santé » (World Health Organization [WHO] et Finland Ministry of Social Affairs and Health, 2014, p. 7). Cette approche s’accompagne d’objectifs et de mandats uniques qui dépendent des contextes politiques nationaux et sous-nationaux spécifiques dans lesquels elle est élaborée.

    ...

  • April-26-23

    This report was developed by the National Collaborating Centre for Healthy Public Policy (NCCHPP) and the National Collaborating Centre for Methods and Tools (NCCMT), in collaboration with the Network of Schools and Programs of Population and Public Health (NSPPPH), in response to a request from the Public Health Agency of Canada (PHAC).

    Short overview of pan-Canadian initiatives related to public health training capacity since the early 2000s

    According to information gathered, in the aftermath of the Severe Acute Respiratory Syndrome (SARS) outbreak in 2003, the National Advisory Committee on SARS and Public Health (Naylor Committee) reported that a thorough review of public health training programs was...

  • April-26-23

    Ce rapport a été préparé par le Centre de collaboration nationale sur les politiques publiques et la santé (CCNPPS) et le Centre de collaboration nationale des méthodes et outils (CCNMO), en collaboration avec le Réseau des écoles et des programmes de santé publique et des populations (REPSPP), à la suite d’une demande de l’Agence de la santé publique du Canada (ASPC).

    Bref aperçu des initiatives pancanadiennes liées aux capacités de formation en santé publique mises en œuvre depuis le début des années 2000

    Selon les informations recueillies, au lendemain de l’épidémie de syndrome respiratoire aigu sévère (SRAS) de 2003, le Comité consultatif national sur le SRAS et la Santé publique (Comité Naylor)...

  • February-02-23
    • L’Institut national de santé publique du Québec (INSPQ) salue la volonté gouvernementale d’établir un nouveau cadre juridique spécifique aux renseignements de santé et souscrit pleinement à l’objectif d’optimiser leur communication et leur utilisation sécuritaire en temps opportun.
    • Le projet de loi 3 aborde surtout les renseignements de santé dans une perspective individuelle, à des fins cliniques ou de gestion. Sans remettre en cause cette perspective, l’INSPQ voudrait mettre en évidence certains défis d’adaptation à la réalité de la santé publique et aimerait suggérer des avenues pour faciliter l’utilisation judicieuse des renseignements de santé au niveau populationnel.
    • Un accès facilité pour notre organisme aux données relatives aux facteurs déterminants de...
  • January-19-23

    This document identifies and analyzes 85 training initiatives (workshops, webinars, guides, courses, conferences) focused on the Health in All Policies (HiAP) approach. It aims to provide a portrait of the training initiatives offered and to suggest ways to improve upon this offer, with a particular focus on the Canadian context. The report provides a brief quantitative analysis as well as an in-depth qualitative analysis of the following dimensions of the training corpus: objectives and competencies, training mode and pedagogical approaches, conditions that support or hinder HiAP implementation, benefits and limitations, implementation tools and principles, previous experiences with HiAP, as well as the historical context. This analysis revealed several patterns in terms of the...

  • January-19-23

    Ce document recense et analyse 85 formations (ateliers, webinaires, guides, cours, conférences) portant sur l’approche de Santé dans toutes les politiques (SdTP). Il vise à dresser un portrait des formations offertes et à proposer des pistes de réflexion pour les bonifier, notamment dans une perspective canadienne. Le rapport propose une brève analyse quantitative ainsi qu’une analyse qualitative approfondie des dimensions suivantes présentes dans le corpus de formations : les objectifs et compétences, les modes de formation et approches pédagogiques, les conditions favorables ou nuisibles à la mise en œuvre de la SdTP, les avantages et limites, les outils et principes de mise en œuvre, les expériences préalables de SdTP ainsi que le contexte historique. Cette analyse a permis de...

  • December-19-22

    As Canada deals with the COVID-19 pandemic, one of the biggest public health challenges of our time, the need to strengthen public health systems has never been greater. Strong public health (PH) systems are vital to ensuring health system sustainability, improving population health and health equity, and preparing for and responding to current and future crises. There are considerable variations across provinces and territories in how public health is organized, governed and financed, as well as in how public health systems have been reformed and restructured in recent years. This report builds upon prior reports and describes Alberta’s public health system prior to the COVID-19 pandemic, including its organization, governance, financing, and workforce. It is part of a series of 13...

  • December-19-22

    Alors que le Canada doit composer avec la pandémie de COVID-19, l’un des plus grands défis de santé publique de notre époque, le besoin de renforcer les systèmes de santé publique n’a jamais été aussi grand. Des systèmes de santé publique forts sont essentiels pour assurer la viabilité du système de santé, pour améliorer la santé des populations et l’équité en santé, et pour se préparer et répondre aux crises actuelles et futures. De grandes variations existent entre les provinces et les territoires en ce qui a trait aux manières dont la santé publique est organisée, gouvernée et financée, et aussi en ce qui concerne les réformes et les restructurations dont les systèmes de santé publique ont fait l’objet au cours des dernières années. Ce rapport s’appuie sur des rapports antérieurs et...

  • October-03-22

    The wellbeing approaches studied, with their reference frameworks and associated wellbeing indicators, are policy instruments for the entire government apparatus. Although these approaches have only recently been introduced and have been the subject of few evaluations, they appear promising. They are based on a vision of social, human, economic and environmental progress and rely on measurements that complement those of economic growth and GDP. Their adoption is intended to support what matters most to people, namely their wellbeing. 

    The main features common to the wellbeing approaches of these central governments are:

    • They are intended to be whole-of-government approaches, i.e., they involve the entire government apparatus, as well as other actors (departments,...

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